Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Souboj s mopem aneb chlap proti chlapovi

Tak hezký večer to mohl být! Padající hvězdy, vlahá teplá letní noc, romantika jak noha, jak se říká, i když nevím, co je na celý den obuté noze romantického…

Co v takových chvílích dělat, když vám k tomu žena oznámí, že jako chlap stojíte za prd, že jste vlastně k ničemu, že vaše zuby jsou změklé (to teda jako nevím, kde to vzala, tuhle jsem kousal do jablka a v pohodě, to sorry jako…) a tam dole… škoda prý mluvit. V takové pěkné chvilce jsem vyrazil na pozdně večerní, možná už trochu noční procházku, jen tak ven, courat se nazdařbůh. Užívám si volnosti, svobody, malebné krajiny kolem. Nikdo neláteří, nenadává, mám čistou hlavu, prostě paráda!

A hele! Támhle se skví nějaké světýlko! Přiznávám se, už od dětství zbožňuji cokoli svítícího či blikajícího, nemůžu si pomoct, ale vábí mne to jak můru žárovka. Nebo svíčka, akorát pak se ta blbka popálí… naštěstí tak hloupý nejsem, aspoň si to na rozdíl od mé ženy myslím. Ne, nemyslím, já to o sobě vím! Ovšem někdy se i mistr tesař utne… Nedalo mi to. Mámivé světýlko a zvědavost mne přivedli do velké bílé místnosti. Já vím, že se to nesmí, že je to neslušné a nezákonné, ale dveře byly otevřené, volal jsem: „Haló, je tu někdo? Dobrý večer!“, jenže nikdo se neozval. Možná ti lidé spí, možná někam šli, já nevím. Ale měli by se dovědět, že mají otevřeno a rozsvíceno, aby jim nějaký nekalý živel nenadělal doma paseku. To nám jednou… dodnes mi to žena vyčítá. Ale já za to nemohl, vážně! Já bránil náš domov srdnatě, jenže jestli vyděšení nebo stres nebo co zapříčinili, že jsem působil - jemně řečeno - poněkud impotentně. Naštěstí včas zasáhla moje nebojácná drsná žena a vetřelce bodla… Jenže mám zakázáno o tom vyprávět, tak se nezlobte, víc nepovím, měl bych doma zase průšvih…

Je ticho. Nad kuchyňskou linkou (tu jsem poznal, vždyť říkám, že jsem chytrý) svítila nádherná zářivka jemně namodralým světlem. Majitel bude buď spořínek nebo fanda do EU, když si pořídil tenhle typ světla. Ne každý má totiž šetrné studené světlo rád, já ale ano. Zkoumám to zblízka. Je opravdu něčím zvláštní! Přemýšlím, kdo tady asi bydlí, co to může být za lidi, když nechají rozcapeno a světelno. To se ale potom nemůžou divit, když se pozve nezvaný host na malou návštěvu.

Mé čichové buňky startují činnost těch mozkových. Cítím dobrotu. Dostal jsem na ní ohromnou chuť. Pavlov v akci. Voní tu totiž káva. Což ovšem znamená, že tu přeci jen někdo na blízku je. Zkouším to znovu a tentokrát opravdu nahlas: „Haló! Je tu někdo?“ Nic. Za nějakou chvilku jsem se víc osmělil. Prohlížím si jejich kuchyň. Mají tu krásnou novou linku s nerezovým dřezem, pákovou baterii a vedle ní položený mycí prostředek, mikrovlnku, stůl se třemi židlemi a v rohu místnosti je kyblík a o zeď opřený… teď jsem úplně zapomněl, jak se tomu říká. Koště ani smeták to není, ale vytírá se tím… Mop! Ano! Hledám kávovar…

Klika cvakla, dveře letí, někdo vchází do dveří. Zpanikařil jsem jen malinko a doslova vletěl do tmavého kouta. Krčím se za kyblíkem a modlím se, aby mne nikdo neviděl. Mám strach, nechci oplétačky. Těžko budu vysvětlovat, jak jsem se sem dostal a co tu dělám. Bože! To zase bude nepříjemnost! To bude taková ostuda! Vypadá to na chlapa. Je šero, spíš skoro tma, tak jen odhaduji. Silnější postava, dítě ani stařec to není, blýská se mu hlava. Zřejmě odraz od zářivky, jelikož bizarní odlesky mají mě už známou namodralou barvu. Zavadil jsem o kyblík. „U šípku pichlavého!“ zanadával jsem si. Chlap na mne kouká. Jsem v koncích…

„Neschovávej se, srabe!“ vykřikl, až mne polil smrtelný chlad a jemu se orosila pleš. Mám strach. Bojím se.

„Oba se bojíme jeden druhého,“ řekl, „a proto ti nabízím férovou dohodu.“ Nemohu mluvit. Kývnul jsem, jako že souhlasím. Opravdu nestojím o nepříjemnosti a jsem slušný…do teď jsem aspoň byl…

„Jsem slušnej člověk, nějakej Melichar, abych se ti představil. Nechám ty dveře otevřené, zhasnu a odejdu. A ty vypadneš! Hned!“ poslední slova na mne hystericky křičel. Stále nemohu mluvit.

„Jestli tě tu za chvíli najdu… A buď rád, že tu není moje žena!“ řekl, cvakl vypínačem, takže mu zhasla pleš, a odešel. Ty jo! To je jak u nás doma! Mizím! Jenže strach je prevít. Někdo prý peláší jak zajíc…Jenže já nejsem zajíc, ani jiná verbež! Můj strach mne zkoprněl. Prosím své údy, snažím se je přesvědčit k činnosti, která by uvedla mé tělo do pohybu a dostala mne z šíleného průšvihu. „Máš šanci, nezahoď ji!“ dodávám si odvahy. Jenže tu mi sežrala marnost… Pomaloučku se ploužím…

Vrátil se. Světelné paprsky mne zasáhly uprostřed kuchyně. Jsem zoufalý. Křičím: „Promiňte, prosím!“, jenže nejsem slyšet. Chlap se nejspíš dost zlobí, já se mu nedivím, ale tohle celé je omyl! Chápete? Prosím?!

„Dostals šanci,“ řekl stroze. Vzal mop. Namířil ho na mě.

Nevím, co to do mne vjelo, vypadalo to jako blesk, ale najednou cítím v cévách nebývalý klokot. Děsivý strach vystřídal vztek. „Tak ty se chceš prát?“ zeptal jsem se. Neodpověděl. Cítím, že mám navrch. Blíží se ke mně s tou rozstříhanou smrdutou věcí na klacku. „Jak chceš!“

Vystartoval jsem na něj. „Jééé!“ vykřikl, neboť útok nečekal. Cvakají mu zuby a oslnivě se mu blýská hlava. V poslední chvíli se ohnal mopem a praštil mne do hlavy. Au! Upadl jsem na zem. „To jsi přehnal!“ cedím ze sebe. „To jsi přehnal!“ vyvádí on hystericky. Aha! Teď má strach on. Kuj železo, dokud je žhavé! Výpad, mop, výpad, mop. Bílá zeď už není bílá. Mokrá věc jí navštívila mockrát, když jsem uhnul. „Budeš mít doma asi průšvih,“ směju se mu, provokuji ho. Opřel se o linku, utírá si pot z velmi vysokého čela, já se snažím popadnout dech. Další kolo. Tohle nedopadne dobře… pro něj…

„Dorazím ho, co s ním!“ dodal jsem si odvahy a vyrazil k závěrečnému brutálnímu útoku.

Řítím se na něj. Vidím hrůzu v jeho očích. Snaží se zvednout svou chabou zbraň – páchnoucí mop.

Ano, mohli jsme se rozejít v dobrém. Ano, neměl jsem lézt do cizího domu. Ano, dal mi šanci. Ale já se nechtěl prát! On si začal! Mohlo to dopadnout dobře…nebýt toho, že jsem chlap. Chlap, co nemá to, co mají holky. Letím a křičím na něj: „Já jsem Vespa Crabo, kdo je víc!“ Jak mi příroda velí, v poslední sekundě útoku jsem se otočil zadečkem vpřed, aby se žihadlo nárazem zabodlo co možná nejhlouběji… Vzpomněl jsem si na svou milovanou ženu. V tu chvilku mi to všechno došlo. Že jsem k ničemu. Že mám měkká kusadla, že o tom dole škoda mluvit, neboť to nemám… A i kdybych ho měl, můj jed by byl mnohem slabší než vosí a včelí. Na malinký okamžik jsem se zamyslel nad tím, že mám vlastně hlad… Mop. Mimochodem, taková vypasená vosa, to je vám taková dobrota! Mop. Au! Včela na rožni. Mop. Au. Vosa na grilu, mňam… Mop…

Sedím ve vedlejší místnosti, zhluboka dýchám, třesou se mi ruce z prožitého strachu a nevybíravého souboje na život a na smrt. Zabil jsem ho? Vždyť je chráněný! Aby z toho nebyla nepříjemnost… Horečně hledám na netu informace o sršních. S překvapením jsem zjistil, že jsou to mírumilovní tvorové, kteří pouze hlasitě bzučí. A že zcela bezbranné samečky, kteří nemají žihadlo, poznáme podle neobvykle, šavlovitě zahnutých tykadel… Ozbrojen mopem jsem se odvážil navštívit bojiště. Zahnutá tykadla. Jelikož nikde neexistuje pojednání o první pomoci sršním, upřímnou soustrast.

„Zahynul jako hrdina v boji muže proti muži“ zněl by nejspíš nápis na jeho náhrobku, kdyby ho měl. Občas bych mu tam odnesl nějakou tu vosu a tiše vzpomněl na hrdinu, který měl s námi pány společného víc, než si myslíme…

Autor: René Melichar | čtvrtek 31.8.2017 9:30 | karma článku: 23,32 | přečteno: 1270x
  • Další články autora

René Melichar

Hořím aneb není výbuch jako výbuch

Bliká. Oranžově. V autě to prý znamená varování. Červená by byl průšvih hraničící s kalamitou, ale oranžová dává šanci napravit nepravost.

4.4.2024 v 8:00 | Karma: 9,84 | Přečteno: 195x | Diskuse| Ostatní

René Melichar

Není ticho jako ticho aneb máme večer...

Je 20:00. Máme večer. Dalo by se říct, že rodinnou pohodu. Naše dvaadvacetiletá dcera už hodinu a půl ve svém pokoji telefonuje snad všem svým kamarádkám a v pauzách na nádechy i svému chlapci.

7.3.2024 v 8:00 | Karma: 14,33 | Přečteno: 374x | Diskuse| Ostatní

René Melichar

Není romantika jako romantika...

„Brýýý deeen!“ hlasitě zdravím na celé kolo všechny přítomné. Všech třináct postav, které okupují sterilně vybílenou místnost a kteří na první pohled přišli dávno před námi, se na nás nově příchozí škaredě podívalo. A mlčelo.

23.2.2024 v 8:00 | Karma: 15,02 | Přečteno: 336x | Diskuse| Ostatní

René Melichar

Setmělo se aneb nejsem úplný kničema

Stal jsem se hodinovým manželem. Tahle věta jistě vyvolá v lidech, se kterými bydlím, široký úsměv na rtech i fibrilaci síní způsobenou děsivou hrůzou najednou.

8.2.2024 v 8:00 | Karma: 14,50 | Přečteno: 342x | Diskuse| Ostatní

René Melichar

Není zpráva jako zpráva aneb jak jsem napsal ceduli

Jako autor a úspěšný obhájce své analyticko-komparativní studie o současném zpravodajství u nás, tedy své diplomové práce, si troufám říct, že o zprávách jako takových vím docela hodně.

25.1.2024 v 8:00 | Karma: 13,50 | Přečteno: 277x | Diskuse| Ostatní

René Melichar

Růženka aneb není rajče jako rajče

„Jedu na zahrádku,“ řekla docela tiše. „Opravdu? A copak dobrého tam pěstujete?“ ptám se zvesela, jak jen to v tu chvíli dokážu. „Zeleninu. Spoustu zeleniny. Víte, mám ji ráda.“ „To já taky! Saláty jsou moc dobrý.“

11.1.2024 v 8:00 | Karma: 18,71 | Přečteno: 365x | Diskuse| Ostatní

René Melichar

Jak jsem si oblékl neon

Hned na začátku se musím přiznat k tomu, že módě prostě nerozumím. Je to pro mě oblast velmi málo probádaná, vědeckým definicím velmi vzdálená, nebál bych se říct, že je mi móda téměř cizí.

29.3.2022 v 8:00 | Karma: 15,83 | Přečteno: 363x | Diskuse| Ostatní

René Melichar

Všechno je jednou poprvé aneb Tady máš kapesník

„Všechno je jednou poprvé,“ říkávali dospělí, když se nezkušený člověk blížil k nějaké obvykle zásadní životní události, ze které měl strach, hrůzu a nervy.

22.10.2020 v 8:15 | Karma: 22,54 | Přečteno: 504x | Diskuse| Ostatní

René Melichar

Můžeš za to! aneb jak jsem to zmáčkl

Z bezpečné vzdálenosti pozoruji, jak tři sudičky, tedy moje žena, desetiletý synek a naše čerstvě dospělá dcera, stojí u záchodové mísy a koukají do ní.

10.9.2020 v 8:05 | Karma: 25,63 | Přečteno: 791x | Diskuse| Ostatní

René Melichar

Jak jsem si přečetl návod k použití aneb mám rád přírodu

Letošní léto mi připomnělo dětství. Vybavily se mi dovolené s rodiči na babiččině chatě s velkou zahradou, kdy mi nejbližšími letními dětskými kamarádkami byly holínky a pláštěnka.

27.8.2020 v 8:30 | Karma: 21,63 | Přečteno: 560x | Diskuse| Ostatní

René Melichar

Obyčejný den aneb Majestas moje žena

Za důkaz, že je ráno a že ještě nejsem ve svém pokročilém středním věku po smrti, i když si naše dcera drze myslí něco úplně jiného (stejně jako já jsem v jejích sedmnácti letech uvažoval o pětačtyřicátnících),

21.2.2019 v 9:05 | Karma: 26,76 | Přečteno: 702x | Diskuse| Ostatní

René Melichar

Tu máš, čerte, kropáč aneb dvacet konví deště

„Jak co s ním? To je přece jednoduché!“ blahosklonně vzdělávám svou milovanou nevědoucí ženu, která si snad poprvé v životě s něčím neví rady.

29.11.2018 v 9:00 | Karma: 25,88 | Přečteno: 802x | Diskuse| Ostatní

René Melichar

Mám infarkt aneb obraz mého života

Dneska to vezmeme pěkně od podlahy bez nějakých filosoficko-sáhodlouhých úvodů. Už je to tady! „Co myslíte? Měl ho tam!“ dovolím si citovat již klasické filmové dílo... Ano. Infarkt.

27.4.2018 v 9:00 | Karma: 29,32 | Přečteno: 2122x | Diskuse| Ostatní

René Melichar

Kam se rád vracím aneb proč mám rád slunečnice

Nevím, jak to máte vy, ale mám ve svém životním kapsáři místa, na která se rád vracím nebo která bych aspoň ještě jednou rád viděl.

7.7.2016 v 9:00 | Karma: 31,48 | Přečteno: 745x | Diskuse| Ostatní

René Melichar

Dobrou noc aneb zmiz, babo!

Normálně jsem schopen usnout kdykoli a kdekoli. Stačí mi obvykle chvilka nepozornosti a jsem na procházce říší snů. A to, prosím, netrpím narkolepsií, jedná se spíš o dlouhodobou únavu, kdy si už tělo sem tam dělá, co chce.

17.12.2015 v 9:00 | Karma: 29,50 | Přečteno: 2044x | Diskuse| Ostatní

René Melichar

Jak jsem zápasil se stropem aneb když žena muže nepochválí

Vždycky mne iritovaly takové ty řeči ženských, že chlap se musí pořád chválit, a to i přes to, že není za co, jinak stojí za prd. Co si to o nás myslí? Co si to vůbec dovolují?!

10.12.2015 v 9:00 | Karma: 27,60 | Přečteno: 2155x | Diskuse| Ostatní

René Melichar

Einstein byl žena!

Nutno hned na úvod říct, že podle všech volně dostupných fotografií a materiálů tomu vůbec nic nenasvědčuje. Mne samotného by něco takového při již prachem zavátém studiu fyziky asi nikdy a ani trochu nenapadlo, jenže...

30.7.2015 v 9:00 | Karma: 26,34 | Přečteno: 986x | Diskuse| Ostatní

René Melichar

Žárovku si dovedu vyměnit sama!

Mám doma víc než hodně emancipovanou ženu, která když mne kdysi teprve poznávala, říkala, že chlapa vůbec na nic nepotřebuje, že žárovku si přece dovede vyměnit sama.

21.5.2015 v 9:00 | Karma: 32,66 | Přečteno: 2139x | Diskuse| Ostatní

René Melichar

K čemu muži mají ženy

Já se ze sebe snad zblázním, už zase jsem zaspal! Budík na telefonu vzbudil blízké i vzdálené sousedy ve čtvrt na šest, vzbudil děti, mou ženu, jen mne zanechal v krásném snění. Matně si vybavuji, že jsem ho vyloučil z buzení, že si jako dám ještě malou chvilku, ale malá chvilka se mi nekontrolovatelně protáhla na chvilku delší.

23.4.2015 v 9:00 | Karma: 38,07 | Přečteno: 4153x | Diskuse| Ostatní

René Melichar

Láska ve vlaku nebo po telefonu?

Po dlouhé době jsem byl svým vozem donucen cestovat vlakem. Mé malé modré poloauto se rozhodlo, že již nehodlá na stávající brzdové kotouče brát zřetel, a zachtělo se mu nebrzdit, což prý odporuje pravidlům bezpečnosti silničního provozu, pročež bylo mnou umístěno k léčebnému pobytu do servisu. Je odpoledne, jedu si pro svůj uzdravený vůz zpožděným vlakem, jelikož je prý třeba vyměnit někde nějakou kolej či co. Ve vlaku je teplo, čisto a hle! Volné místo! Jsem přeci jen již starší pán, mé jedenačtyřicetileté nožky by drncavou cestu nejspíš nelibě nesly, a tak nechám svým opotřebovávaným kostem spočinout na polstrovaném sedadle. Nevzal jsem si knihu, telefon hrozí vybitím se, a tak očumuji. Koukám se z okna, neuvidím-li někde za okny domů, kolem kterých projíždíme, třeba právě se převlékající slečny, což by mi jistě zvedlo pochmurnou náladu, kterou mi poněkud snížil můj servisman, neboť mi před chvílí drze a telefonicky sdělil, kolik mám s sebou přivézt peněz.

29.1.2015 v 9:00 | Karma: 30,78 | Přečteno: 1482x | Diskuse| Ostatní
  • Počet článků 29
  • Celková karma 13,44
  • Průměrná čtenost 13672x
Televizní kameraman, střihač, ale hlavně táta a manžel. Ošklivý plešatý pán, který doufá, že vás jeho "kydy" aspoň trochu pobaví. 

Autor 6 knih "K ČEMU ŽENY MAJÍ MUŽE" a "KDYŽ ŽENA MUŽE KÁRÁ" a "PROČ MAJÍ ŽENY VŽDYCKY PRAVDU" , "BLB NA VÝLETĚ" a "BLB NA ZAHRÁDCE" a "ZÁKONÍK MÉ ŽENY", které vznikly z mého blogu, který najdete také na

https://renemelichar.blog.sme.sk/