Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Když zub času hlodne

Dneska půjdu do sebe, alespoň obrazně, jelikož se mi nepodařilo na své postavičce dodnes najít dveře, kudy bych vstoupil. Tak na úvod bylo legraci učiněno za dost a teď vážně. Můj anděl má dnes narozeniny...

... a já usilovně přemýšlím, co jí dám jako dárek. Ono je to s mou ženou i v této oblasti poněkud složitější. Každý rok v tuto dobu se do ní zahlodne zub času hlouběji než minule, a to je prý důvod k oslavě, k obdržení darů a přání k tomuto jednou ročně se vracejícímu dni. Za těch několik malebných let, co na sebe máme úřední potvrzení, jsem v obdarovávání své ženy dorazil téměř k dokonalosti. Tak nějak podvědomě, s elegancí jen mě vlastní, v této oblasti soužití velmi úspěšně aplikuji metodu slepých uliček. Co dar to průšvih. Jeden z mých nejvydařenějších se moje žena zoufale snaží vyměnit dodnes. Koupil jsem jí krásnou kabelku známé a obvykle oblíbené značky, o které jsem ovšem netušil, že krásná není a že značka není zas až tak oblíbenou. Peníze ve značkovém obchodu nechtějí vrátit, prý si musí vybrat cokoli jiného z jejich nabídky. Ne, problém opravdu není v mé ženě, ale v jejich cirkusové produkci podivných věcí, které bych dnes již poučen nekoupil ani za mák, jak se, myslím, říká. A tak tu sedím a zkouším se bez navigace vydat na další trnitou cestu do neznáma bez možnosti vycouvání. Dal jsem si závazek, že letos chybu prostě neudělám. Nápad se ale nejeví býti přítomen. Koukám do zdi a cítím, že moje hlava neobsahuje žádoucí podhoubí pro růst dalšího geniálního hříbku, jehož výtrusy by způsobily vznik dokonalého daru. Zamýšlím se nad sebou...když tu...kde se vzal...nápad! To bude letos radosti!  Už to mám! Ohromím svého anděla! Moje žena letos dostane dárek mnou vytvořený, nebude žádné vyhazování peněz, žádné vracení obludných ohyzdností. Jelikož jsem mírně řečeno manuální tupoun, nebude můj výrobek ani polička do kuchyně, ani ručně vyrobený šperk, ale dar, který dokáže obsáhnout vše, co si má milovaná přeje již od té doby, co začala přeorávat můj život. Dám jí sebe! Nového, opraveného, dokonalejšího, upgradovaného... a s mašlí! Učiním se lepším, pokusím se splnit představu své ženy o tom, jak by měl vypadat její manžel, čímž se odhodlám k nejvíc hrdinskému a odvážnému činu, jaký jsem kdy udělal. No není to romantika?

Beru to z gruntu, začínám hned v půl šesté ráno, když se chystám do práce. Věci na sebe beru s nejvyšší možnou opatrností, abych mou ženou pečlivě vyskládané komínky sebeméně nepoškodil, aby ani ona sama, největší úkliďák hodný zápisu do knihy rekordů, nepoznal, že někdo navštívil prádelník. Komínky jsem si nejdřív vyfotil, aby se, kdyby došlo k nenadálé nehodě, daly zpětně rekonstruovat do původního rozpoložení. Tričko se mi podařilo odebrat pomocí dvou plochých vařeček s takovou elegancí, až jsem se dojal. Ponožky si beru kleštěmi s bravurou mozkového chirurga, jen jedny trenýrky si svévolně opustily své místo (z komínku odskočily o strašných 0,17 milimetrů! No hnus!), ale díky fotografii a jedenáctiminutové časové rezervě jsem dokázal z povrchu zemského vygumovat nechtěný corpus delicti. Zuby si čistím raději nahý a ve vaně, abych jako obvykle neznehodnotil zrcadlo drobnými kapičkami a umyvadlo vespolek s čistým tričkem nezaneřádil použitou zubní pastou. Po bytě se pohybuji jako kočka. Tiše a po čtyřech. Abych nevzbudil svou milovanou ženu strašlivým rachotem svých na zem dopadajících pat. Kávu si koupím až na pumpě cestou, neboť náš přístroj na espresso nezná bratra. A v půl šesté ráno obzvlášť. Snídat rozhodně nebudu, jelikož miliardy mikrodrobečků by mohly ohrozit čistotu čerstvě vyžehleného ubrusu na našem ultračistém stole. Co bych pro svou nejoblíbenější ženu z čisté lásky neudělal, zvlášť když má ty narozeniny. Ale já jdu ještě dál a blíž k dokonalosti: pečlivě si rovnám boty, ve kterých dnes nepůjdu a které před našimi dveřmi budou čekat na svou chvilku, kdy se stanou vyvolenými. Dokonce u nich rozvážu tkaničky a volné konce úhledně srovnám dovnitř bot, přesně tak, jak to po mě vždycky rovná má oslavenkyně.

Jsem pevně rozhodnutý pokračovat v novém směru, abych tím své milované ženě dopřál pocitu radosti a dobře odvedené výchovné práce páchané na svém muži, když už má ty narozeniny. Je třičtvrtě na šest, stojím ve dveřích a chystám se opustit svou spící ženu a náš byt, abych vyrazil vstříc dnešním výdělkům. Jenže v tu chvíli mi došlo, že můj anděl je povaha konzervativní, že nemá ráda změny, že si toho pána přece vzala takového, jaký je, a ne jeho jinou verzi. To by si snad laskavě vzala někoho jiného, no ne? Také jsem si uvědomil, že když se změním, nedopadnu pak jako ohavná kabelka známé značky, když už se mnou moje žena nejspíš dobrovolně tvoří domácnost tak dlouho a je, myslím, už tak nějak zvyklá? Ano, remcá, ale tvoří. Tak já nevím. Nepřepálil jsem začátek své změny hned takhle po ránu? Nepřehnal jsem to se svým dárkem? Přiznávám se: miluji svou ženu a není, co bych pro ni neudělal. Zvlášť dnes, když jí zub času zase ochutná. 

Ale jsem muž činu a vždy si vím rady. V těchto vzácných chvílích obvykle budím svou ženu a požaduji radu. Ale dnes ne, dnes to musí být jinak, lépe, narozeninově a pokud možno, mělo by to celé být romantické. Vracím se, přijedu pozdě do práce, což nesnáším, ale moje milovaná má slavný den jen jednou za rok, aspoň myslím. S něžnou láskou muchlám dvě tři trička ve skříni, komínek trenýrek omdlel jako vždy, dva páry ponožek spadly kamsi za košile. Ubrus ochutnal hlučně uvařenou kávu, drobečky jsem pro jistotu nasypal i na podlahu. Dokonce abys moje lásko věděla, jak tě mám rád, jsem posunul tři květináče až o dva milimetry stranou, zrcadlo v koupelně jsem poprskal vyslovujíc při tom tiše Tvé jméno. Spokojen ještě rozkopávám boty přede dveřmi a odcházím pozdě do práce. Jelikož na tebe myslím i tam, pocintal jsem si triko a pro jistotu i mikinu polévkou i hlavním chodem, zkrátka všechno je, jak má být a jak jsi zvyklá…

Je odpoledne, jsem doma. Sedím, koukám do zdi a za chvilku přijde moje žena z práce. Můj anděl má dnes narozeniny a já usilovně přemýšlím, co jí dám jako dárek… Zatím mám jen tu mašli…

P. S. Všechno nejlepší k narozeninám, ženo moje jedna oblíbená!

Autor: René Melichar | čtvrtek 26.11.2015 9:30 | karma článku: 21,67 | přečteno: 861x
  • Další články autora

René Melichar

Hořím aneb není výbuch jako výbuch

Bliká. Oranžově. V autě to prý znamená varování. Červená by byl průšvih hraničící s kalamitou, ale oranžová dává šanci napravit nepravost.

4.4.2024 v 8:00 | Karma: 9,85 | Přečteno: 196x | Diskuse| Ostatní

René Melichar

Není ticho jako ticho aneb máme večer...

Je 20:00. Máme večer. Dalo by se říct, že rodinnou pohodu. Naše dvaadvacetiletá dcera už hodinu a půl ve svém pokoji telefonuje snad všem svým kamarádkám a v pauzách na nádechy i svému chlapci.

7.3.2024 v 8:00 | Karma: 14,33 | Přečteno: 375x | Diskuse| Ostatní

René Melichar

Není romantika jako romantika...

„Brýýý deeen!“ hlasitě zdravím na celé kolo všechny přítomné. Všech třináct postav, které okupují sterilně vybílenou místnost a kteří na první pohled přišli dávno před námi, se na nás nově příchozí škaredě podívalo. A mlčelo.

23.2.2024 v 8:00 | Karma: 15,02 | Přečteno: 336x | Diskuse| Ostatní

René Melichar

Setmělo se aneb nejsem úplný kničema

Stal jsem se hodinovým manželem. Tahle věta jistě vyvolá v lidech, se kterými bydlím, široký úsměv na rtech i fibrilaci síní způsobenou děsivou hrůzou najednou.

8.2.2024 v 8:00 | Karma: 14,50 | Přečteno: 342x | Diskuse| Ostatní

René Melichar

Není zpráva jako zpráva aneb jak jsem napsal ceduli

Jako autor a úspěšný obhájce své analyticko-komparativní studie o současném zpravodajství u nás, tedy své diplomové práce, si troufám říct, že o zprávách jako takových vím docela hodně.

25.1.2024 v 8:00 | Karma: 13,50 | Přečteno: 277x | Diskuse| Ostatní

René Melichar

Růženka aneb není rajče jako rajče

„Jedu na zahrádku,“ řekla docela tiše. „Opravdu? A copak dobrého tam pěstujete?“ ptám se zvesela, jak jen to v tu chvíli dokážu. „Zeleninu. Spoustu zeleniny. Víte, mám ji ráda.“ „To já taky! Saláty jsou moc dobrý.“

11.1.2024 v 8:00 | Karma: 18,71 | Přečteno: 365x | Diskuse| Ostatní

René Melichar

Jak jsem si oblékl neon

Hned na začátku se musím přiznat k tomu, že módě prostě nerozumím. Je to pro mě oblast velmi málo probádaná, vědeckým definicím velmi vzdálená, nebál bych se říct, že je mi móda téměř cizí.

29.3.2022 v 8:00 | Karma: 15,83 | Přečteno: 363x | Diskuse| Ostatní

René Melichar

Všechno je jednou poprvé aneb Tady máš kapesník

„Všechno je jednou poprvé,“ říkávali dospělí, když se nezkušený člověk blížil k nějaké obvykle zásadní životní události, ze které měl strach, hrůzu a nervy.

22.10.2020 v 8:15 | Karma: 22,54 | Přečteno: 504x | Diskuse| Ostatní

René Melichar

Můžeš za to! aneb jak jsem to zmáčkl

Z bezpečné vzdálenosti pozoruji, jak tři sudičky, tedy moje žena, desetiletý synek a naše čerstvě dospělá dcera, stojí u záchodové mísy a koukají do ní.

10.9.2020 v 8:05 | Karma: 25,63 | Přečteno: 791x | Diskuse| Ostatní

René Melichar

Jak jsem si přečetl návod k použití aneb mám rád přírodu

Letošní léto mi připomnělo dětství. Vybavily se mi dovolené s rodiči na babiččině chatě s velkou zahradou, kdy mi nejbližšími letními dětskými kamarádkami byly holínky a pláštěnka.

27.8.2020 v 8:30 | Karma: 21,63 | Přečteno: 560x | Diskuse| Ostatní

René Melichar

Obyčejný den aneb Majestas moje žena

Za důkaz, že je ráno a že ještě nejsem ve svém pokročilém středním věku po smrti, i když si naše dcera drze myslí něco úplně jiného (stejně jako já jsem v jejích sedmnácti letech uvažoval o pětačtyřicátnících),

21.2.2019 v 9:05 | Karma: 26,76 | Přečteno: 702x | Diskuse| Ostatní

René Melichar

Tu máš, čerte, kropáč aneb dvacet konví deště

„Jak co s ním? To je přece jednoduché!“ blahosklonně vzdělávám svou milovanou nevědoucí ženu, která si snad poprvé v životě s něčím neví rady.

29.11.2018 v 9:00 | Karma: 25,88 | Přečteno: 802x | Diskuse| Ostatní

René Melichar

Mám infarkt aneb obraz mého života

Dneska to vezmeme pěkně od podlahy bez nějakých filosoficko-sáhodlouhých úvodů. Už je to tady! „Co myslíte? Měl ho tam!“ dovolím si citovat již klasické filmové dílo... Ano. Infarkt.

27.4.2018 v 9:00 | Karma: 29,32 | Přečteno: 2122x | Diskuse| Ostatní

René Melichar

Kam se rád vracím aneb proč mám rád slunečnice

Nevím, jak to máte vy, ale mám ve svém životním kapsáři místa, na která se rád vracím nebo která bych aspoň ještě jednou rád viděl.

7.7.2016 v 9:00 | Karma: 31,48 | Přečteno: 745x | Diskuse| Ostatní

René Melichar

Dobrou noc aneb zmiz, babo!

Normálně jsem schopen usnout kdykoli a kdekoli. Stačí mi obvykle chvilka nepozornosti a jsem na procházce říší snů. A to, prosím, netrpím narkolepsií, jedná se spíš o dlouhodobou únavu, kdy si už tělo sem tam dělá, co chce.

17.12.2015 v 9:00 | Karma: 29,50 | Přečteno: 2044x | Diskuse| Ostatní

René Melichar

Jak jsem zápasil se stropem aneb když žena muže nepochválí

Vždycky mne iritovaly takové ty řeči ženských, že chlap se musí pořád chválit, a to i přes to, že není za co, jinak stojí za prd. Co si to o nás myslí? Co si to vůbec dovolují?!

10.12.2015 v 9:00 | Karma: 27,60 | Přečteno: 2155x | Diskuse| Ostatní

René Melichar

Einstein byl žena!

Nutno hned na úvod říct, že podle všech volně dostupných fotografií a materiálů tomu vůbec nic nenasvědčuje. Mne samotného by něco takového při již prachem zavátém studiu fyziky asi nikdy a ani trochu nenapadlo, jenže...

30.7.2015 v 9:00 | Karma: 26,34 | Přečteno: 986x | Diskuse| Ostatní

René Melichar

Žárovku si dovedu vyměnit sama!

Mám doma víc než hodně emancipovanou ženu, která když mne kdysi teprve poznávala, říkala, že chlapa vůbec na nic nepotřebuje, že žárovku si přece dovede vyměnit sama.

21.5.2015 v 9:00 | Karma: 32,66 | Přečteno: 2139x | Diskuse| Ostatní

René Melichar

K čemu muži mají ženy

Já se ze sebe snad zblázním, už zase jsem zaspal! Budík na telefonu vzbudil blízké i vzdálené sousedy ve čtvrt na šest, vzbudil děti, mou ženu, jen mne zanechal v krásném snění. Matně si vybavuji, že jsem ho vyloučil z buzení, že si jako dám ještě malou chvilku, ale malá chvilka se mi nekontrolovatelně protáhla na chvilku delší.

23.4.2015 v 9:00 | Karma: 38,07 | Přečteno: 4153x | Diskuse| Ostatní

René Melichar

Láska ve vlaku nebo po telefonu?

Po dlouhé době jsem byl svým vozem donucen cestovat vlakem. Mé malé modré poloauto se rozhodlo, že již nehodlá na stávající brzdové kotouče brát zřetel, a zachtělo se mu nebrzdit, což prý odporuje pravidlům bezpečnosti silničního provozu, pročež bylo mnou umístěno k léčebnému pobytu do servisu. Je odpoledne, jedu si pro svůj uzdravený vůz zpožděným vlakem, jelikož je prý třeba vyměnit někde nějakou kolej či co. Ve vlaku je teplo, čisto a hle! Volné místo! Jsem přeci jen již starší pán, mé jedenačtyřicetileté nožky by drncavou cestu nejspíš nelibě nesly, a tak nechám svým opotřebovávaným kostem spočinout na polstrovaném sedadle. Nevzal jsem si knihu, telefon hrozí vybitím se, a tak očumuji. Koukám se z okna, neuvidím-li někde za okny domů, kolem kterých projíždíme, třeba právě se převlékající slečny, což by mi jistě zvedlo pochmurnou náladu, kterou mi poněkud snížil můj servisman, neboť mi před chvílí drze a telefonicky sdělil, kolik mám s sebou přivézt peněz.

29.1.2015 v 9:00 | Karma: 30,78 | Přečteno: 1482x | Diskuse| Ostatní
  • Počet článků 29
  • Celková karma 13,44
  • Průměrná čtenost 13672x
Televizní kameraman, střihač, ale hlavně táta a manžel. Ošklivý plešatý pán, který doufá, že vás jeho "kydy" aspoň trochu pobaví. 

Autor 6 knih "K ČEMU ŽENY MAJÍ MUŽE" a "KDYŽ ŽENA MUŽE KÁRÁ" a "PROČ MAJÍ ŽENY VŽDYCKY PRAVDU" , "BLB NA VÝLETĚ" a "BLB NA ZAHRÁDCE" a "ZÁKONÍK MÉ ŽENY", které vznikly z mého blogu, který najdete také na

https://renemelichar.blog.sme.sk/