Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Nahý u okna aneb jak mne to svědilo

Jsou dvě ráno a já nemám, čím bych to namazal… Navíc je mi hrozná zima… V tomto podzimním nočním nečase, kdy venku báječně mrholí, fouká ledový vítr, je tma a vůbec celkově nevlídno,

si jen úplný magor může sednout téměř nahý k otevřenému hotelovému oknu. Navíc tuto mírně potupnou, a kdyby mne někdo pozoroval, tak i poněkud lehce úchylnou kratochvíli páchám bez teplého nápoje, který by se mne alespoň trošku pokusil zahřát. Obávám se, že by se za mne moje milovaná žena už zase styděla, kdyby se jí odněkud nějak doneslo, co to tu po nocích vyvádím, a tak se to nejen proto nikdy nesmí dovědět. Obzvlášť když sem na Slovensko už několik týdnů jezdím natáčet taneční show plnou úžasně skromně oblečených tanečnic…

Svědí to jako svědomí, když jsem tuhle opatlal lednici mastnýma rukama během nočního nájezdu na vynikající jemně pálivou klobásku, kterou jsem před sebou schoval do sklenice od okurek, kterou jsem důkladně obalil potravinovou folií a alobalem, abych se k dobrotě nedostal, ba ani ji na první pohled nespatřil, nezamiloval se a nesežral. Nakonec jsem se dokonce přiznal, neboť jsem se bál, že někdo moje žena sejme otisky a pak mne…

Ochotná pěkná slečna z hotelové recepce šla už dávno spát a k mé smůle se vyměnila s vrcholně nepříjemným pánem, který nás tu prý chrání, aby nám nějaký živel z blíže neurčeného důvodu netoužil ublížit, ale noční kávu prý rozhodně nevaří. „Počkajte si na raňajky!“ odbyl mne i přes to, že jsem se mu snažil v jeho jazyce naznačit, že je to otázka života a smrti a že to fakt palčivě svědí a že je mi proto zima. Jazyková bariéra je prevít. Pokusil jsem se mu fakta předložit i mírně pantomimicky, drbal jsem se na veškerých místech, která mne již brzy přivedou k šílenství, ale pán si jen poklepal na čelo a teplý nápoj – základ společenské konvence – mi neuvařil.

Navíc mi připomněl další nevábnost mého pobytu, a sice zdejší hotelovou, bez následků stěží konzumovatelnou snídani… Jezdím sem již osm týdnů a nic se nezměnilo. Ne, takto by pravda a láska nezvítězila, musím upřímně přiznat, že se změnou tvůrce raňajek došlo i k zásadní a pozitivní změně v ranním stravování. Od včerejšího rána totiž každý ví, co by rád jedl, kdyby se to dalo. Zdejší esteticky založený kuchař, pokud přijmu za reálnou myšlenku, že i chemik může vyrobit něco poživatelného a je tedy možné zvát jej kuchařem, totiž opatřil všechny talíře vystavující výsledky jeho pokusů cedulkami, na kterých se nebohý strávník nestravitelného dočte, co se to kuchaři přihodilo. Lze to prý použít i jako bezpečnostní nápisy, které bývají na nebezpečných látkách a které si máte po náhodném požití vzít s sebou k lékaři. 

Svědí to. Řeknu vám, je to doopravdy zoufale nepříjemné. Abych si to lépe vychutnal, udělaly se mi kolem toho ještě rudé mapy, takové skvrny, pročež si za pár minut mohu dovolit si připadat jako velmi netradiční a ujetá forma dalmatina, která se vědeckým pracovníkům zabývajících se křížením vymkla kontrole. Dokonce to začíná vypadat, že až tu zahynu pomalou bolestivou smrtí, vycpou mě a budou mne pak vystavovat v muzeu oblud a jiných podivných hříček přírody.

Svědí to jako věta od bývalé spolužačky, kterou jsem patnáct neviděl: „Jé! Tobě ale chutná, viď! Zase jsi od posledně ztloustnul!“ a která vás takhle potěší po půl roce diet a ohavného potupného cvičení. To, že ona vypadá spíš jako vrstevnice mojí maminky než moje, jsem si nechal pro sebe. Nechtěl jsem ji svědit…

Sedím u otevřeného okna, aby se ta věc, která mne bezdůvodně, nečestně a nesportovně přepadla, aspoň trochu ochladila a přestala mi dělat ze života peklo. Nastavuji trpící části svého téměř nahého, jelikož mi někdo zapomněl zabalit teplé pyžamo, hrochoidního těla do ledového průvanu, ovšem jediné, čeho jsem touto revoluční metodou dosáhl, je do mého vlaku života polehoučku nastupující rýmička. Takže bude mnohem, mnohem hůř!

Toužím zavolat své ženě. Je to můj strážný anděl, je to úžasná žena, která umí vyřešit jakýkoli problém, většinou k mému zděšení drsným poznatkem, že za všechno můžu já. A tentokrát bude mít zase pravdu! To je mi fuk, potřebuji s někým mluvit, potřebuji pochlácholit, že to jako bude dobré, že už to brzy přejde… Jenže je půl třetí ráno. Co bych tak asi své rozespalé tři sta třicet kilometrů vzdálené ženě povídal? Že ji miluji, že na ni myslím, že nemůžu spát a že mě to svědí…

Na dveře zaklepalo zoufalství a bez mého „Dále!“ vstoupilo. Ale když už mám ten mobil v ruce… Na internetu v sekci „domácí lékař“ mi radí, že mám problém. Přesněji řečeno budu mít problém, jakmile se přiznám své milované ženě. Podle dostupných nalezených informací, pokud jsem se tedy správně popsal do vyhledávače, mám zaděláno na slušný domácí, omlouvám se za ten výraz, ale nemohu to lépe jinak popsat – průser. Podobně postižení píší, že mám ošklivou pohlavní chorobu a že petrolej je v tomto případě dobrý kamarád.

Svědí to. Děsně to svědí! No nemám já pěkný večer?! Koukám z okna, co mám dělat, když nic jiného nejde. Nejde ležet, nejde spát, nejde volat ženě, alebrž bych si způsobil potíže. Z nudy počítám rozsvícená okna na asi tři sta sedmdesát dva metrů vzdáleném paneláku. Je jich tam osmdesát, tedy těch, co vidím, některá jsou totiž ukryta za čtyřmi vzrostlými stromy místního koupaliště, sedm z nich svítí. Proč ti lidé nespí? Copak tam asi dělají? V jednom okně se něco mihlo. Mžourám, snažím se zaostřit si zrak, do dálky prý zatím vidím dobře, a vidím… Mimochodem, podle jakéhosi podezřelého průzkumu prý padesát procent lidí vzrušuje šmírování! No to je hnus! Nemravové!

Vypotřebovaný a nevyměněný toaleťák, drobky pod stolem, flek na koberci a ranní rozespalou hygienou zcákané zrcadlo v koupelně jsem úspěšně hodil na děti. Pokaždé jsem šel druhý den za svou ženou a pod tíhou svědícího svědomí řekl: „Jsou to ale malí šmejdi, viď! Stydět by se naše děti měly! Člověk to vychovává…“ Pokračoval jsem pak ještě dostatečně dlouho, abych dal najevo své rodičovské rozhořčení, dokud mi maminka těch malých zlých lidí nenaznačila, že ví… Lhaní pak způsobuje drbání si hlavy podobně jako teď mnou nezvané svědění…

Tak ten nerudný pán na recepci je ještě nerudnější. Vzbudil jsem ho a důrazně vyžadoval petrolej. A kafe. Díky za jazykovou bariéru! Nadávky a vulgarismy, kterými mne vyprovodil až do pokoje, ani strejda Gé nenašel…naštěstí. Mohl bych si o pánovi pak myslet, myslím, dost nepěkné věci.  

Je to k zbláznění. Drbu to, červená se to, svědí to. Abych přišel na jiné myšlenky, pročítám nevyřízené maily. A hele! Paní učitelka nám něco hezkého píše! Dobrý den vážení rodiče, ve třídě se nám objevily vši, prosím o důkladnou kontrolu hlaviček. No to jsem si pomohl! Teď už se drbu opravdu úplně všude, i na pleši, i když asi správně tuším, že tam veška pouze bruslí, pročež se neuchytí, jelikož zahyne hlady. Další mail. Od paní učitelky. Vážení rodiče, ve třídě se nám objevili další nezvaní…Roupi… Ta noc už vážně nemohla být malebnější! Teď už ani sedět nemůžu! Sebral jsem poslední zbytky psychických sil a odepsal: Vážená paní učitelko, velmi hezky děkuji za informaci o vašich zvířátkách a přeji Vám, abyste se jich brzy a bezbolestně zbavila.

Sedím u otevřeného okna, je mi zima a zoufalo. Zůstal jsem na pospas krutému veskrze nepříjemnému pocitu, který mne dle definice nutí k reflexnímu škrábání postiženého místa. To jsem zase použil slovo! Dobrá, pojďme si myslet, že jsem chytrý a že tuším, co to pospas doopravdy znamená. Jenže lhát se nemá, mohlo by mě pak svědit svědomí... normálně jsem to našel v zákoutích internetu...Základ slova je latinský a výrazem post-pasto označovali Italové od doby renesance to, co se podávalo po hlavním jídle (cukrovinky, pamlsky, ovoce apod.).
Tedy stal jsem se doslova zákuskem svědění! Ano! Přesně takhle si teď připadám!

Svědí to jako lež, kterou člověk „myslel dobře“, aby neublížil, a která stejně nakonec vyjde najevo a ublíží. Abych toho všeho neměl nedostatek, budu muset vzbudit ochranného pána, zdali by nebyl tak nebývale laskav a neposkytl mi aspoň kapesník. Moje ulovená rýma se totiž dala na sestup, lechtá v nose a brzy ho i opustí.

Dívám se na sebe v odrazu v otevřeném okně. Vypadám trochu jako Krakonoš. Nebo spíš jako že nosím hlavu vzhůru nohama, pardon, vzhůru bradou. Jako kdybych namazaný medem kýchnul do kýble s něčím chlupatým. Sedím u otevřeného okna a chladím si obličej, který jsem díky své hloupé lenosti už tři týdny neoholil a nezvykle dlouhé vousy vesele dráždí tváře a bradu, pročež se to všechno červená a, ano, svědí to!

Byla to dlouhá noc. Zjistil jsem, že přiznání a omluva nevyčistí svědomí zablácené byť „jen hloupostmi“. Stejně jako drbání svědícího obličeje je jen chvilkovým blahem. Je to stejné. Na chvilku to poskytne úlevu, ale svědění a svědomí má zase po chvilce navrch. Jenže to v hlavě nejde namazat, potřít petrolejem ani oholit. A tak, až se vrátím domů, učiním svůj obličej hladkým jako dětskou prdelku, něžně a láskyplně políbím svou ženu a děti, neboť je mám rád a těším se na ně, a hned jim všem pořádně vynadám, jelikož za mé utrpení stejně určitě mohou oni!

Autor: René Melichar | čtvrtek 26.10.2017 8:59 | karma článku: 24,11 | přečteno: 990x
  • Další články autora

René Melichar

Hořím aneb není výbuch jako výbuch

Bliká. Oranžově. V autě to prý znamená varování. Červená by byl průšvih hraničící s kalamitou, ale oranžová dává šanci napravit nepravost.

4.4.2024 v 8:00 | Karma: 9,85 | Přečteno: 199x | Diskuse| Ostatní

René Melichar

Není ticho jako ticho aneb máme večer...

Je 20:00. Máme večer. Dalo by se říct, že rodinnou pohodu. Naše dvaadvacetiletá dcera už hodinu a půl ve svém pokoji telefonuje snad všem svým kamarádkám a v pauzách na nádechy i svému chlapci.

7.3.2024 v 8:00 | Karma: 14,34 | Přečteno: 377x | Diskuse| Ostatní

René Melichar

Není romantika jako romantika...

„Brýýý deeen!“ hlasitě zdravím na celé kolo všechny přítomné. Všech třináct postav, které okupují sterilně vybílenou místnost a kteří na první pohled přišli dávno před námi, se na nás nově příchozí škaredě podívalo. A mlčelo.

23.2.2024 v 8:00 | Karma: 15,02 | Přečteno: 337x | Diskuse| Ostatní

René Melichar

Setmělo se aneb nejsem úplný kničema

Stal jsem se hodinovým manželem. Tahle věta jistě vyvolá v lidech, se kterými bydlím, široký úsměv na rtech i fibrilaci síní způsobenou děsivou hrůzou najednou.

8.2.2024 v 8:00 | Karma: 14,50 | Přečteno: 345x | Diskuse| Ostatní

René Melichar

Není zpráva jako zpráva aneb jak jsem napsal ceduli

Jako autor a úspěšný obhájce své analyticko-komparativní studie o současném zpravodajství u nás, tedy své diplomové práce, si troufám říct, že o zprávách jako takových vím docela hodně.

25.1.2024 v 8:00 | Karma: 13,50 | Přečteno: 279x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí

26. dubna 2024  12:04

Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...

Emisní povolenky, jak jsou nastaveny, zadupou náš průmysl do země, řekl Bžoch

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno 

Tématu Green Dealu a jeho možné revize, se věnovali kandidáti pro volby do Evropského parlamentu v...

Největší hrozbou je ruský imperialismus, řekl Lipavský v Budapešti

26. dubna 2024  11:05,  aktualizováno  11:58

Český ministr Jan Lipavský na setkání se svým maďarským protějškem Péterem Szijjártóem uvedl, že...

Danko dostal za nabouraný semafor pokutu a zákaz řízení. A šel zametat

26. dubna 2024,  aktualizováno  11:26

Předseda Slovenské národní strany (SNS) Andrej Danko oznámil, že dostal pokutu 900 eur (zhruba 22...

  • Počet článků 29
  • Celková karma 13,43
  • Průměrná čtenost 13672x
Televizní kameraman, střihač, ale hlavně táta a manžel. Ošklivý plešatý pán, který doufá, že vás jeho "kydy" aspoň trochu pobaví. 

Autor 6 knih "K ČEMU ŽENY MAJÍ MUŽE" a "KDYŽ ŽENA MUŽE KÁRÁ" a "PROČ MAJÍ ŽENY VŽDYCKY PRAVDU" , "BLB NA VÝLETĚ" a "BLB NA ZAHRÁDCE" a "ZÁKONÍK MÉ ŽENY", které vznikly z mého blogu, který najdete také na

https://renemelichar.blog.sme.sk/